Pembaca Setia !

Thursday, May 27, 2010

Hikayat Putera Ryan 11: Orang Asing

          “Jeneral Fareez! Ada bot kecil yang sedang memasuki perairan!” jerit salah seorang askar yang sedang berdiri di puncak sebuah menara pemantau. Kelihatan seperti dua orang manusia yang sedang berada di atas sebuah bot tersebut dan masing-masing daripada mereka kelihatan berkelubung.
            “Apa kami harus lancarkan anak panah dari sini? Bukan ke tugas kami adalah untuk mengawal perairan sementara menunggu kedatangan Keluarga Brian dari Toraca Lake?” soal salah seorang anak buah Jeneral Fareez.
            “Jangan… aku rasa mereka tidak berbahaya. Lagipun jumlah mereka hanya ada dua orang! Kita ramai!” balas Jeneral Fareez tenang.  
“Yang di sana! Katakan nama anda dan dari mana anda datang!” soal Jeneral Fareez dari jauh. Namun, jeritannya tidak berbalas. Hnaya bisu yang memanjang dari orange sing itu.
            “Masing-masing! Bersiap sedia dengan senjata!” arah Jeneral Fareez. Sebaik sahaja bot tersebut mendekati perlabuhan, lompat dua orang manusia yang berkelubung itu.
            “Maafkan kami Jeneral Fareez! Kami ada sesuatu yang nak disampaikan pada Yang Mulia! Tolong bawa kami ke sana!” pinta salah seorang dari manusia itu. Dia duduk dengan separuh lututnya mencecah tanah. Hendak membaca yang selanjutnya ? Mari ke :    http://www.penulisan2u.my/2010/05/novel-hikayat-putera-ryan-11/

0 kritikan: